Jak efektywniej pracować zdalnie

Jak efektywniej pracować zdalnie?

Jak efektywniej pracować zdalnie

Sprawdź, jak efektywniej pracować zdalnie. Zoptymalizuj swój czas i wysiłki poświęcane na telepracę.

Profesjonaliści w większości przypadków dążą do zwiększenia swojej produktywności.

Bycie bardziej produktywnym zaowocuje większą ilością pracy i/lub więcej wolnego czasu.

Stawka nie jest ani mała, ani nieistotna. Czy regularnie korzystasz z telepracy i chcesz zwiększyć swoją produktywność?

W tym artykule znajdziesz 5 wskazówek, które możesz wdrożyć, aby pobudzić swój biznes.

Stawki produktywności dla działalności zawodowej

Produktywność jest niezbędna, aby myśleć o opłacalności działalności. Przyczynia się do budowania wartości dodanej specjalisty i decyduje o rentowności działalności lub jej braku.

Tak jest we wszystkich powyższych przypadkach, ale istnieją pewne cechy szczególne w profesjonalnym organizowaniu się w telepracy.

Telepraca charakteryzuje zatem wszystkie czynności, które są wykonywane poza oficjalnym miejscem pracy.

W ten sposób pracownik, który zamiast w biurze wykonuje swoje czynności w kawiarni, sali coworkingowej lub w parku, jest telepracownikiem.

W powszechnym wyobrażeniu telepraca oznacza jednak pracę i zarabianie w domu. Dzięki telepracy pracownik oszczędza pewien czas podróży.

Dlatego ważne jest, aby jak najlepiej wykorzystać ten cenny czas. Podczas telepracy można stracić pewne punkty odniesienia.

Wydajność specjalisty może się wtedy zmniejszyć, co ma wpływ na kontynuację jego działalności.

Dzielimy się z Tobą 5 wskazówkami, które możesz zastosować, aby szybko zwiększyć swoją produktywność.

1. Przyjęcie regularnego rytmu pracy.

Pierwsza ze wskazówek do zastosowania dotyczy tempa pracy. Rzeczywiście, kiedy pracujesz w domu, granica między życiem zawodowym a osobistym może się bardzo zatrzeć.

To rozróżnienie jest niezbędne dla zapewnienia dobrego samopoczucia. Prawo do odłączenia się jest również sposobem na uniknięcie przytłoczenia pracą.

Przyjęcie regularnego rytmu pracy oznacza zdefiniowanie:

a. stałe godziny pobudki i pory snu;
b. oficjalne godziny rozpoczęcia i zakończenia dnia pracy;
c. harmonogram i przydzielanie konkretnych slotów na określone rodzaje misji.

Im więcej czasu dajesz sobie na wykonanie zadania, tym dłużej zajmie Ci jego ukończenie, ze szkodą dla produktywności.

Uporządkowanie swojego dnia pozwoli Ci wykonać wszystkie misje w znacznie krótszym czasie.

2. Dowiedz się, jak organizować i prowadzić spotkania wideokonferencyjne.

Wideokonferencje są szczególnie częste w telepracy. Jednak słabe przygotowanie może sprawić, że spotkanie będzie mniej efektywne.

Nie wszystkie tematy zostaną poruszone, a niektóre decyzje zostaną podjęte z opóźnieniem. Te drobne opóźnienia mogą uniemożliwić sprawne funkcjonowanie firmy i realizację zadań.

Należy więc dowiedzieć się, jak przygotować każde spotkanie wideokonferencyjne:

a. zapoznanie się z narzędziem używanym do prowadzenia spotkania wideokonferencyjnego;
b. definicja porządku obrad, w którym każdy punkt jest rozpatrywany w określonym czasie;
c. określenie celów i oczekiwań związanych z każdym spotkaniem;
d. utworzenie dużego przedziału czasowego, w tym „zablokowanie” czasu przed i po posiedzeniu na, odpowiednio, przygotowanie i sporządzenie protokołu.

Spotkanie wideokonferencyjne, które przebiega bardzo dobrze, daje obraz profesjonalizmu, co jest oczywiście „oszczędnością czasu” i konsolidacją wizerunku marki.

3. Strukturyzacja dziedzictwa dokumentacyjnego.

Poszukiwanie różnych dokumentów również może być poważnym źródłem straty czasu. Profesjonalista zmarnuje tylko kilka minut.

Jednak te małe zmarnowane chwile mogą stanowić pewną ilość pracy, jeśli zsumuje się je w ciągu tygodnia lub miesiąca. Strukturyzacja dziedzictwa dokumentacyjnego implikuje:

a. stworzenie przestrzeni, takiej jak „chmura”, do przechowywania wszystkich Twoich profesjonalnych dokumentów;
b. hierarchia przestrzeni w kategoriach „matka” i „córka”, aby szybko znaleźć dokumenty;
c. regularna aktualizacja folderów, aby mieć najnowsze dokumenty.

Należy również zauważyć, że brak uporządkowania dziedzictwa dokumentacyjnego naraża na ryzyko.

W przypadku kontroli przeprowadzanej przez służby państwowe uzyskanie żądanych dokumentów może być trudne (i niezwykle czasochłonne).

4. Szkolenie z zakresu technik i narzędzi automatyzacji.

Profesjonalista może zostać przeszkolony w zakresie technik automatyzacji zadań. Telepraca rzeczywiście pozwala na uwolnienie czasu.

Czas ten można wykorzystać na odbycie szkoleń przydatnych w jego działalności.

Wśród najistotniejszych szkoleń profesjonalista może nauczyć się obsługiwać narzędzie, oprogramowanie, program, który pozwoli zaoszczędzić czas.

Automatyzacja ta może dotyczyć korzystania z sieci społecznościowych, księgowości, rozliczeń, a nawet realizacji określonych misji.

Szkolenie staje się wtedy inwestycją, która z czasem poprawi ogólną produktywność firmy.

5. Benchmarking dla telepracy.

Wreszcie, doskonale możliwe jest przeprowadzenie benchmarkingu.

Wiąże się to ze studiowaniem technik stosowanych przez innych telepracowników w celu zwiększenia ich produktywności.

Niektórzy influencerzy będą udzielać porad dotyczących rozwoju osobistego, diety, wystroju wnętrz itp. które pomogą Ci być bardziej wydajnym i produktywnym.